Kas ir radošā domāšana un kāda ir tās psiholoģiskā iedaba?

Man radušās aizdomas,ka bērnībā-skolā nav attīstīta mana radošā domāšana,turklāt nav arī attīstīta kritiskā domāšana.Ir tikai iemācītas atbildes uz jautājumiem,kurus es pati nemaz neizvirzīju.
Cik lielā mērogā radošās un kritiskās domāšanas neattīstība traucē ne tikai man,bet arī citiem Latvijas iedzīvotājiem,kuri ir apmeklējuši līdzīgas mācību iestādes?Un ko cilvēks lietas labā var darīt jau esot pieaudzis?

Ronija      Tev jāraksta kāds darbiņš pedagoģijā?:)

Sandra1      labrīt, redzu ka esi jau augšā un turpini savu attīstību un sevis pilnveidošanu,,,
redzi , nevarēšu palīdzēt,,,pati turpinu izglītoties-šeit,,,,

100latnieks      radoshaa domaashana vai nu ir vai nav un to nevar iemaaciit...kritiskaa domaashana veidojas kopaa ar pieredzi :)

Milestiba      Manuprāt, radošā domāšana ir tad, kad cilvēks PATS uzdod sev jautājumus un PATS meklē atbildes. Tā ir tad, kad jūs vienmēr PATS, neskatoties uz to, ko ir teikuši skolā, mājās, radi un draugi, spējat paskaidrot, ko jūs darat un kāpēc, izskaidrot iemeslus un sekas.
kritiskā domāšana, manuprāt, izpaužās tajā, ka cilvēks var apzināties to, ka viņš neko nezina, bet spēj tikai izzināt caur sevi, tas nozīmē, ka viennozīmīgi viņš nevar neko apgalvot, balstoties tikai uz masu mediju vai citu cilvēku viedokli. Pieredzei ir nozīme, ja tā ir TAVA.

MisPantera      man, savukārt, ir radušās aizdomas, ka kādai te ir vajadzīga pshiatra palīdzība....gribi visus ohoiešus uz ausīm nolikt? Brīžiem jau paliek skumji,ka nekā saprātīga šeit vairs nevar atrast,tik debīlus jautājums cept vienu aiz otra var tikai psihiski nelīdzsvarota būtne!

peleecis      liidziigas maaciibu iestaades - vai domaata Alsvikju paliigskola?:)

Closing_Time      kā neirologam, man jāteic, ka palīdzēt var stropofēzijas kurss, kurā radošumu stimulē linoleums benziniuss. Pāris dūmi un radošums klāt.

kokote      Interesanti, kurā skolā Tu izglītojies un kādi bija Tavi skolotāji...tā ir, ka basto zīmēšanas un dziedāšanas stundas, no sporta atbrīvojums uz visu gadu, rokdarbos cimdus ada vecmāmiņa, ģeometrija ir "bērnu mocīšana", bet grāmatu lasīšana - acu bojāšana. Un tad vēl māmiņai skola un skolotāji ir visa ļaunuma sakne un viņas mīlulītes nenovērtētāji... pie tāda uzstādījuma šitāds rezultāts sanāk - pati (Tavi vecāki) vien vainīga, bet atkal izrādās, ka skola (sabiedrība) vainīga...pat pie visnetalantīgākajiem pedagogiem (un tā vienkārši nav,ka visi, pat visparastākajā skolā ir kāds Skolotājs, kas aizrauj) ja būtu izpildījusi savu obligāto minimumu šitentā nesūkstītos. Nešķiet, ka Tev ir vismaz 50 - tā paaudze pāri 55 vēl ko tādu varētu vaidēt- trāpīja tīrā totalitārismā.
PS. saprotu, ka jautājums provokācija, bet man ir apnicis, ka ļauži izvairās (nespēj) uzņemties atbildību par savu dzīvi un tad vaino citus, jo šitā skaistā Ztlera ideja, ka vecāki tagad skolā noteiks visu - tur būs izglītība tādā (nevaru pat vārdu izdomāt) bezjēgā, bet tas nu tā...mani bērni izskoloti un līdz mazbērniem kāds strēķītis vēl jāpagaida

Laimnese      Tas viss ir gēnos.Ja nav iedzimts,tad nav,nezinu vai kursi palīdzēs.Varbūt,drusku.

selavi_5      Nevaru komentēt - ar mani viss ir vislabākajā kārtībā! :)

IipashaSieviete      Fizmatos arii viss bija diezgan laba kartibaa!

Smilgzieda      Kokote!Malacis!Vien nepiekrītu vecumam...es vēl uz nebēdu raujos,idejas arī vēl dzimst,nevaru sūdzēties!Ar galvu jādraudzējas un viss notiek!!!

hermy      darboties nevalstiskajā sekotrā vajag un vajadzēja to darīt arī skolas laikā. tad arī attīstās radošā domāšana, rodas idejas, tad plāni un tad - plānu realizācija. Tas nav nekādos gēnos rakstīts! Ir tikai jāgrib kaut ko darīt - jādomā globālāk.. Es mācījos tādās pašās skolās kā jūs - nu, kamēr mācījos Latvijā un, iesaistoties dažādās NVO, paplašinājās redzes loks, pabraukāju apkārt un tad arī dzīve mani piespieda domāt radošāk! bez orģinalitātes dzīvē nu nekādīgi neizdzīvot.. bet - ja izdzīvot, tad ļooooti garlaicīgi...

KONSUL      MisPantera` redzi LV ir tikai +-200 psihiatru (uz vakardienu) un vini fiziski nespej stradat ar visiem, kuriem ir vajadziga vinu uzmaniga palidziba, bet cik nu zinu, loti daudzi censhas to darit pec labakas sirdsapzinas...

Vakar palasiju statistiku par psihisko veselibu ES valstis - jasaka, ka shie dati varetu but LOTI tuvi patiesibai + iespejams ir vel sliktak!

Shi persona nav sutama pie psihiatra... :)

KONSUL      Par jautajumu: redzi, shis ir tas gadijums, kad nav svariga atbilde uz uzdoto jautajumu, bet ja kas ir butisks, tad tikai jautajums KAPEC tu uzdod sho/shadus jautajumus!:)

panaceja      :)))man ļoti interesē sikoloģes Konsul atbilde un pamācība uz šo.:)) epizodis ņemas ne pa jokam

baltsriits      DIAGNOZE-skolā esi stundas atsēdējusi!:D

jauna_nianse      Ir radošums, kas ielikts šūpulī kā talants, bet ir arī radošās domāšanas metodika. To var vienkārši apgūt mācoties un radīt jaunas lietas vai spriedumus sekojot algoritmam. kad nav pamodusies dabiskā iedvesma, bet vajag, algoritmi rullē labi:)

MisPantera      Konsul!Es cienu Tavu darbu un viedokli, bet diemžēl statistika bieži vien ir tikai sausi skaitļi- reālajā dzivē viss ir daudz citādāk un arī ES!Iedomajies, ja katrs no šeit esošajiem sāks cept šadus topsikus- man jau nu gan liekas, tad nu gan tā vis nedomāsi, ka nav jāsūta pie psihiatra.Ir otrs variants- šis niks un vēl daži viņas citi aiz neko darīt nes te visus cauri izdomādama pilnīgi nereālas lietas!:D

snamlet      Oho ir cilvēki, kuri ir ieguvuši pamat/vidus/augstskolas izglītību gan padomju, gan tagad neatkarīgās Latvijas laikā un zinu, ka nav notikušas būtiskas izmaiņas šajās programmās un to metodikās. Ļoti maz ir tādu skolotāju, kuri virza savus skolniekus domāt, prast savu domu pareizi formulēt un to argumentēt un jo mazāk, domāt, kāpēc notiek tā vai šitā. Nedomāt un tikai pareizi vai nepareizi atbildēt veicina testu sistēma skolās un augstskolās, kad pat it kā maģistra grādu ieguvušie neprot noformulēt elementāru jautājumu.Radoši domāt cilvēkam jau ir ielikts šūpulī, ar gēniem un to iemācīties nevar. Ja ļoti piestrādā pie sevis un, ja vecāki ir iemācījuši bērnam pareizi novērtēt sevi un apkārtesošos cilvēkus, lietas un parādības, tad arī nākotnē cilvēks spēs pareizi visu izvērtēt. Kritiski visu vērtē tikai nihilisti, pareizāko vērtējumu paturot sev. Pieaugušam cilvēkam ļoti grūti iemācīties, ja tas nav izdarīts agrāk...viens no veidiem var būt pofigisms, bet radošumu nevar iemācīt, tam ir jābūt "iekšā", bet autorei, pirms rakstīt kādu darbu (ņemot vērā pēdējās dienās uzdotos jautājumus), būtu jāapgūst cieņa pret šeit un reālajā dzīvē esošiem cilvēkiem, citādi būs tāds puskoka lēcējs.

Līdzīgi jautājumi
Uzdot jautājumu
Iepazīšanās internetā Vēlies iepazīties vai meklē draugus? Iepazīšanās internetā - viss par iepazīšanos internetā, atsauksmes, padomi, kā arī plašākā iepazīšanās sludinājumu datu bāze. www.iepazisanas-interneta.lv
Kontakti: info@jautajums.lv | Lietošanas noteikumi
jautajums.lv sadarbojas ar iepazīšanās portālu oHo.lv.
© 2010