Spēja norīt krupi un atzīt savas kļūdas
Šodien lasot man veltītas nievājošas frāzes, ieraudzīju, ka ir lietas, kuras esmu darījis greizi. Ne tā izteicies, ne tā "pietupies", bijis ass un neciešams. Pārlasīju savus tekstus. Mēģināju paskatīties uz sevi no citu cilvēku skatupunkta. Ir, kur piesieties. Ir.Atvainoties, mēģināt izskaidrot ir nokavēts. Tas efekts jau ir atstāts. Ir iespēja tikai mācīties un nepieļaut to pašu nākotnē.
Nu ta sadomāju padalīties pieredzē - cik gatavi esat atzīt savas kļūdas? Sadzirdēt kritiku un sausi izvērtēt, kas ir taisnība un ņemams par pilnu, un, kas jālaiž gar ausīm? Gan dzīvē, gan šeit PA
art_deco
Internetā saņemta kritika īpaši neietekmē. Par IRL no dzīviem cilvēkiem saņemtu kritiku piedomāju vairāk.
Es gan parasti neesmu īpaši radikāla vai uzkrītoša, lai kāds mani baigi kritizētu.
2012-01-17
EliiLi Kritika laba lieta- konstruktīva. Bet gadās jau visādos emocionālos stāvokļos būt, tā ka ne vienmēr to var tik labi un "pieauguši"uztvert. Vēl kas svarīgi- kad to saņem no tuviem un cienījamiem cilvēkiem, tā ķer drusku dziļāk, sāpīgāk un svētīgāk! Katrā ziņā pēc tam ir pateicības sajūta, apvārsnis ta paplašinās! 2012-01-17
jozolsen Tikai spēcīgs cilvēks spēj atzīt savas kļūdas skaļi.Vieglāk jau vienmēr ir vainot citus un meklēt nosacītos attaisnojumus.Tikai tas kurš atzīst savas kļūdas, spēj viņas labot. 2012-01-17
Adamsone
Kā nu jodo koķetē... :D Diez kam tas vajadzīgs.
Lielākā daļa tā saukto kļūdu nav kļūdas, bet gan liktenis.
Pārējais - parastā cepšanās par niekiem.
Vairāk pilnveidoties apzināti netaisos, cik var. Jo iekšējias cenzors neguļ, kas ir nogurdinoši un vai nu process notiek vai nenotiek = pofik...
2012-01-17
snamlet Ja mani kritizē vai izsaka pārmetumus, vienmēr uzmanīgi ieklausos un pie sevis pārdomāju, kāpēc cilvēks tā ir teicis. Ja kritika bija pamatota..pieņemu. Ja nepieņemu, tad arī ar faktiem pamatoju kāpēc tas man nav pieņemams. Apzināti nekad nevienu neapvainoju...tas ir zem mana goda. Spēcīgu emociju iespaidā vai nejauši...noteikti atvainošos. Gar ausīm laižu tukšas skaudības izteiktus vārdus vai pilnīgi nebūtiskus savārstījumus, kurus pats vārdu autors bieži nesaprot. Īpaši ņemu vērā tuvu draugu teiktos vārdus. Tā kā dzīvoju saskaņā ar sevi, man nav jādubultojas- kāda esmu dzīvē, tāda arī šeit. Tā ir daudz vieglāk, patiesāk. Bet precīzi izteikt savu domu un to pamatot...tas gan ir jāmācās. Kā saprast autora "sausi izvērtēt"? Atvainoties nekad nav par vēlu! lai arī cik ilgs laiks ir pagājis! 2012-01-17
Kamija
Mums citos visvairāk tracina tas, kas dziļi apslēpts mūsos pašos...
Ko nozīmē *kritizē*? Vai kādā Dievu sapulcē pabiji, vai? Pārējais neskaitās :D Visbiežāk kritizētājam problēmas pašam ar sevi... es vairāk uzticos tiem, kas nekritizē :p
2012-01-17
VECA_PIEPE
Piekrītu Jozolsen, labi pateikts.
Esmu nenormāli spītīga, arī paštaisna, bet tas nozīmē, ka principiāli ar kritisku attieksmi izturos arī pret sevi, lai gan ne vienmēr izdodas būt tik stiprai, lai bez iebilduma un viegli savas kļūdas atzītu. Cenšos.
Vēlu spēku mums visiem, ne tikai Tev Jodo! Lai izdodas norīt to krupi.
2012-01-18
Dzhokonda Tas ir normāli pārdomāt savu rīcību un arī izteiktos vārdus. Ja kas sadarīts uz asākām izjūtām un nav īsti patiesība, tad atzīt kritiku par rīcību vai vārdiem ir viegli un tā arī jādara.... 2012-01-18
MisPantera bija kādreiz man tāda īpašība- neatzīt kļūtas un iet līdz galam,kaut vai kas!Nu nedarbojās- biež tomēr sanāk aplauziens!Taču pienāk brīdis, kad sāc pārvērtēt visu savu dzīvi un saproti, ka ir pašam jamainās,ka ne vienmēr būt paštaisnam ir labākais variants. Pats labakais, ko esmu secinājusi,ja esi atzinis savu kļudu un vēl to pateicis skaļi- tas otrs varbūt jūtās ka uzvarētajs, bet arī viņa acīs esi saņēmis +punktus! 2012-01-18
Lucy
Nu jau gan tu jodo uzsit sev cenu.Tu jau te tāds ferfektais onkuls.:)))
Nav manijusi,ka tavi teksti būtu nievajoši.tā turpini,lai gan maz ticamības,ka dzīvē esi tāds,ka te perfekti apraksti.
Palasot še komentārus,uhh nu eģeļi ne cilvēki,ja tik iecietīgi un t.t tad jau gadiem te nemeklētos.
Par atvainošanos,kā tādu,ja to dara bieži un apnīkoši,tad skaidrs tas cilvēks ir lišķis,gliemis,bet ir reizes kad nākas atvainoties un tas ir tikai cilvēcīgi.
2012-01-18
MaryClaire
šeit? atzīt kļūdas? norīt krupjus? da te katru tekstu var interpretēt pēc interpretētāja prāta spējām, erudīcijas līmeņa, vides, kurā tas apgrozās un personīgās pieredzes. viss ir nosacīts, duāls un pakļauts ķidāšanai.
neiespringstu, lai mani saprot. bet būtībā arī dzīvē uz to neiespringstu - tu mani nesaproti, tātad, arī "pa lielam" mums ir dažādi skatuleņķi, un lai nevajadzētu rīvēties labāk izvairīties no sadursmēm. gan tiri fiziskām, gan vārdiskām, un arī virtuālām.
2012-01-18
jodo
Tessa (2012-01-17 19:15) viedoklis
"konkreti par tevi,jodo-parunaties es varetu.bet tev ir viens liels albatross,par kuru tu pats zini,kas tas ir.un aiz ta man nebutu neka kopiiga vairs.varbut kada saruna,ne vairak."
Domāju, ka zinu, par ko runā. Nav man tādu albatrosu. Atrodi lūdzams to tēmu - es nevaru atrast... Pat frāzi neatceros īsti
2012-01-18
jodo
Man patika fargo formulējums.
Ir man viena īpašība, kura man krīt uz nerviem, bet kuru kaut kā nesanāk apvladīt.:)
Drūmā vēlme palīdzēt.
Ja paņem komplektā ar spēju redzēt nedaudz dziļāk, tad...
Piemērs, tā teikt, ilustrācijai. Ja man kāds gaužas, ka visi maitas un dzīve viņam dara pāri, viss sliktu utt utjp, bet es skaidri redzu, ka tu, maita, esi slinks kā zābaks un nespēj savu pakaļu pakustināt, tad man nepateikt to ir nenormāli grūti. Kaut pa lielam man ir pilnīgs pofigs uz to cilvēku. Gribi tā dzīvot - dzīvo. Bet nē - man ir jāpasaka. :)
Mana kļūda ir domāt, ka cilvēki domā un saprot tāpat, kā es. Mani izteikumi bieži ir ar mājieniem pilni un domāt veicinoši. Tik... citi nu negrib domāt. Grib dzirdēt tikai to, ko grib.
Šī pati īpašība liek man pateikt cilvēkiem to, ko es jau tāpat zinu viņi nav spējīgi sadzirdēt, jo tā ir sāpīga tēma un neviens īpaši nealkst, ka kāds uz to norāda. Kaut man ir taisnība un tam otram ne. Kaut tas otrs, paliekot pie savām domām, ar to nodara pāri sev...
Lucy, nebūt neesmu perfekts. Tik pārāk bieži nav vajadzīgās vienaldzības devas un cepos par to, par ko nafig nevajag cepties :)
2012-01-18
jodo ...un "anonīmais" internets ir lieliska vieta, kurā iepazīt sevi... 2012-01-18
keksene66
jodo, Tu neesi vēl izaudzis, jo ceri, ka spēsi izmainīt cilvēku, norādot uz viņa trūkumiem. Bet kas attiecas uz viedokļu izteikšanu....tas ir Tavs viedoklis un Tu viņu vari paust. Cits ir tas, vai otrs to pieņems, bet par to nav jāiesprings. Gluži vienkārši, mums katram ir dota iespēja veidot savu dzīvi un tā ir katra izvēle, kāda viņa izveidojās.
Šai sakarā es aprīnoju savu tanti, kas ir īstens lauku cilvēciņs un viņa NEKAD neatļaujas otru nosodīt un pieņem katru tādu, kā viņš ir.
Lasu labu grāmatu(manā skatījumā) Viljams P.Jangs"Būda"....tur var atrast daudzas atbildes uz saviem jautājumiem attiecībā par saskarsmi ar apkārtējiem cilvēkiem.
2012-01-18
Lucy
Ja tu esi tik izpalīdzīgs,tad izpalīdzi lūdzu marlē curātājai,ka viss kas notiek un tiek runāts te PA,nu nevajag tak attiecināt uz sevi visu.
Ja cilvēks asi reaģē uz jebkuru tēmu un lec ecesās+ vēl slimīgi fantazē,tad ar to cilvēku ir gaužām slikti:))
Ar tevi viss ir okey,es pat nešaubos,daudzas tak tevi te taisās precēt nost:)))
2012-01-18
franczeska
pat, ja mani kaut kas sadusmo otra rīcībā, ļoti piedomāju pie tā, lai runātu par to, kā jūtos es, nevis ķertos pie personiskiem apvainojumiem. ja nu kādreiz pāršauju pār strīpu, nav problēmu atvainoties.
cilvēks nav ēzelis, kuram jāiesper, lai sāktu kustēt.
2012-01-18
jodo
keksene66 (2012-01-18 13:21) viedoklis
"jodo, Tu neesi vēl izaudzis, jo ceri, ka spēsi izmainīt cilvēku, norādot uz viņa trūkumiem."
Par šo gan nepiekritīšu. Jo... man ir izdevies mainīt. Tos, kuri grib sadzirdēt un saredzēt. Mainās tie, kuri spēj būt pazemīgi. Ne pazemoties, bet būt pazemīgam - apzināties savu patieso vērtību, vietu un attīstīties, lai nonāktu tur, kur vēlas.
Un var jau, protams, uzlikt birku "seksīgs vecis", uzvilkt 20 gadus vecu džemperi, noļurkātas kurpes un brīnīties "kāpēc nevienai neinteresē nopietnas attiecības, kāpēc neviena nenovērtē manu dvēseles dziļumu". ;)
2012-01-18
barss5 Protams, Tev taisnība, pieņemt kritiku ir vairāk vai mazāk nepatīkami....bet es cenšos šķirot kritizētājus. Ja šis cilvēks ir man ir savā veidā autoritāte, tad cenšos vainu un kļūdas saskatīt sevī. Savukārt, ja mani izdomā kritizēt "nullītes", tad pajāt...suņi rej, karavāna iet tālāk:)))) 2012-01-18
SNIEGBALTITE_
Njā, ir slimi cilvēki ir.....
Ko var ņemties par pilnīgi NEKO????? Ko kāds pateicis, padomājis, ne tā sapratis, izanalizējis.....
Pilnīgs "CHAU, RASMA" tēmas autors, jej bogu :))
2012-01-19
jodo
SNIEGBALTITE_ (2012-01-19 14:59) viedoklis
Starp citu, Tavs komentārs norāda uz to, ka ne par kapeiku neesi veselāka par mani ;)
nākamās atbildes
| << iepriekšējās | Atbildes 21 līdz 40 (kopā 46) | nākamās >> |
