Cik daudz ieguldīt attiecībās, lai tās būtu veiksmīgas?
Kā ierasts,...attiecības veidojot gan sievietei, gan vīrietim izvēloties partneri, ir spēja iztēloties, ka viņas/viņa potenciālais partneris ir labāks nekā patiesībā, kā par pamatu ņemot personisko pieredzi ģimenē attiecībās ar vecākiem- tēvu un māti, tā arī pieņemot vecāku savstarpējo attiecību modeli par pareizo personisko attiecību veidošanā.
Psiholoģijā tiek pieņemts uzskats, ka sieviete un vīrietis potenciālo attiecību veidošanā parasti izvēlas partneri pēc savu vecāku līdzības-
ķermeņa uzbūve un kustības, vizuāli līdzīga tēla iespaids un izskats, kā arī vecāku rīcība un uzskati.
Kas arī ir noteicošais faktors personīgi gūtajā pieredzē ne pārāk veiksmīgās vecāku attiecībās un arī ne pārāk veiksmīgās attiecībās ar vecākiem, sieviete un vīrietis tēlaini idializējot ierasto attiecību modeli, mēģina idializēto īstenot attiecībās ar izvēlēto partneri,...diemžēl, ne bieži gadījumos viņiem tas arī izdodas, ja tikai pieredze ģimenē ar vecākiem ir personisko attiecību balsts
(šajā sakarā varam pieminēt arī pēc šķirtām attiecībām uzsāktu jaunu un atkal jaunu bezskaitu attiecību ķēdes modeli: *uzkāpšana uz veco grābekli*- iluzīja par vēlamo, ne reāls skatījums jaunizveidotajās attiecībās).
Jūs teiksiet: "bezizeja!"?
Nē! Jo psiholoģijā tiek atzīts, ka ļoti bieži sievietes/vīrieši prot izveidot personiski veiksmīgas attiecības arī tad,...ja viņu pieredze attiecībām ir modelis, kas bērnībā iegūts abpusēji nelabvēlīgi noskaņotu, nesaskanīgu raksturu un strīdīgu, iespējams, pat amorālu vecāku ģimenē,...sievietei/vīrietim pieņemot izvēli:
"Es nevēlos šādas attiecības, šāds attiecību modelis ģimenē man nav pieņemams,
es darīšu visu iespējamo un arī neiespējamo, lai manas attiecības būtu veiksmīgas!"
Atskatoties uz savām šķirtajām attiecībām, vai no tiesas variet apgalvot to, ka esiet tajās ieguldījis pietiekami daudz, lai tās būtu veiksmīgas...un pie tā, ka šīs attiecības ir šķirtas, vainojams ir tikai jūsu
Marita Jā, es tā varu teikt. Darīju visu, ko varēju, un pat vairāk. Man nav ko sev pārmest. 2021-11-28
VECA_PIEPE jautājuma autora komentārs
^ uzsauktās tēmas virsraksta tekstā neveikli radušās kļūdas labojums:
"Atskatoties uz savām šķirtajām attiecībām, vai no tiesas variet apgalvot to, ka esiet tajās ieguldījis pietiekami daudz, lai tās būtu veiksmīgas...un pie tā, ka šīs attiecības ir šķirtas, vainojams ir tikai jūsu partneris?"
Atvainojos par neveiklību!
2021-11-28
Chris1986 Visgrūtākais ir vispār atrast kādu, kas nu tā ļoti patīk. Un lai tas ir abpusēji. "Ieguldīties" un viss pārējais, kas pēc tam, tas jau mazākais 2021-11-28
Tessa ieguldiits daudz, vainiigi abi plus jauniiba un pieredzes trukums, tikai katrs ir vainiigs pa savam. Bet tas bija tik sen, ka nav verts atcereties un cilat. 2021-11-28
Sigvarts60 Attiecības nav veikals, nav uzņēmums, kur grāmatvedis sarēķina, cik kurš ieguldījis, kurš vairāk, kurš mazāk. Katrs iegulda tik, cik spēj. Pie manu attiecību šķiršanas nav vainojams neviens - tā dzīvē notiek, un es nenožēloju nevienu dienu ko kopā pavadījām. 2021-11-28
Epifanija Ja es te tūliņ uzrakstīšu, cik daudz sevis es esmu ieguldījusi attiecībās, jūs taču mani uzskatīsies par pamuļķi, bet es savukārt domāju, ka tas ir pašsaprotami, ka to daru, jo tā es saprotu attiecības, piebildīšu tikai, ka attiecībās sevi vairāk iegulda tas, kuram ir plašāka sirds! 2021-11-28
rokons Laikam tāpēc uzskata, ka veiksmīgas ir aprēķina laulības :D 2021-11-28
Mavs_VivaForever
Tagad visas bļaus, cik viņas daudz ieguldījušas, kā uzupurējušās, kā visu dzīvi veltījušas ... tam kuilim, kas to vispār neprata novērtēt ! :D
Acīmredzot, par maz tomēr ieguldījāt. Vai arī (kā man šķiet OHO vērojumos) - ieguldījāt ne to - t.b. - "es viņam sirdi un dvēseli (abas kopā ~105 kg), a viņam tik garas kājas un pupus !!!"
2021-11-28
CoCoSan
Mavam laikam būs taisnība. Cilvēkam raksturīgi guldīt otrā to ko pašam vajag, nevis to ko tam otram tiešām gribas.
Kurš tur gudri teica, ka ja tev garšo zemenes ar putukrējumu vēl nenozīmē, ka ejot uz makšķeri zivīm tas garšos.
2021-11-28
Starp_cituX Daļēji piekrītu viedoklim 18:04:).. ir ļoti viegli domāt, ka ieguldīts ir briesmīgi daudz..jo visas domas bijušas tik par to, utt. Taču ja tas nav devis rezultātu, tad acīmredzami otram vajadzējis nevis to ieguldīto, bet ko citu. Nedomāju, ka truli citus fiziskus parametrus:), bet varbūt citas izjūtas, citu dzīves garšu.. 2021-11-28
Chris1986 Es tik domāju, KĀPĒC visos iepazīšanās portālos pamatā attiecības meklē 50+ sievietes, jaunākas reti? Vīrieši gan tieši visvairāk tur ir 20+ un 30+ 2021-11-28
Letija
Nepiekrītu viedoklim 18:04.
Pirmkārt - kā var visu dzīvi veltīt kuilim (c)?!
Otrkārt - nu, cik aprobežotam jābūt, lai noreducētu tēmu uz garām kājām.
Neatzīstu ieguldīšanos un neieguldīšanos, tādās kategorijās visu triju desmitu gadu laikā neesmu domājusi - nav bijis vajadzības, jo cilvēki vienkārši dzīvo kopā - kopā ar sev piemērotu un atbilstošu otru cilvēku un nemērās ieguldījumos.
2021-11-28
Sanija013 Nu ko tur guldīt.. Ar varu mīļs nekļūsi. Un kas tās par attiecībām kurās, kas guldams? Attiecības bez mīlestības tās nav attiecības. Tā ir attieksme vienam pret otru. Zinu daudzus pārus, kas dzīvo kopā dēļ bērniem, sabiedrībā tēlojot mīlošu pāri, bet.. mājās, ģimenē, dzīvo kā kaimiņi katrs savā guļamistabā. Vai ir jēga ieguldīt? Nezinu, pēc manām domām - nē! Ne mirkli neesmu nožēlojusi, ka neesmu guldījusi ne kripatiņu, lai saglabātu laulību. 2021-11-28
AivarsN Kaut kādam piemēram ir jābūt, pēc kā veidot savas attiecības. Nevienā skolā jau to tagad nemāca, kāpēc vispār cilvēki dzīvo kopā, kāds ir galvenais mērķis. Ar patērētāju domāšanu, var tikai biznesu, bet ne attiecības izveidot. Taču kad cilvēki to beidzot sāk saprast, ģimenes veidošanai jau tā kā par vēlu. Nekas jau briesmīgi nav jāiegulda. Vienīgi censties to otru darīt laimīgu. Tad arī pats būsi laimīgs. Otrādi nestrādās. Cenšoties iegūt sev kādu labumu no attiecībām, tās var zaudēt pavisam, kā tagad visbiežāk arī notiek. 2021-11-28
VECA_PIEPE jautājuma autora komentārs
Klints Īstvuds, Gunārs Cilinskis, Kērks Duglass, Pols Hogans-
ideālā vīrieša tēls, kāds līdzībās ne tikai pēc izskata, bet arī kā aktiera atveidotu kino lomu tēls ir spējīgs salauzt Piepja sirdi.
Jā,... šāda ideāla vīrieša tēls tieši tāpēc ir spējīgs salauzt Piepja sirdi,
jo gan pēc izskata, gan arī kā atveidoto kino raksturlomu tēls ir identisks Piepja tētis.
Toreiz man bija tikai 17, bet tā smeldzoši smagā diena vēl kā šodien ik pa tās minūtei ir iespiedusies atmiņā skaidri,
...visa mūža garumā neatstājoties no manis ne soli: man Tevis ļoti pietrūkst!
Šī iemesla pēc, es piekrītu psiholoģijā pieņemtam uzskatam,
ka meitas izvēlas attiecībām vīriešus līdzībās pēc saviem tēviem.
Bļin, johaidi ar ārā,...realitāte arī ir kā ķinītis- mana pirmā un visa mūža mīlestība, wott pilnīgi ir šitāds, godīgi to saku- kāds foršs puisis viņš bija 19gadīgs, tik pat foršs viņš ir arī tagadiņ viņa 64.
Un visu tas dīvainākais visā tajā ir fakts, ka es visas dzīves garumā neesmu ne reizi pamanījusi viņu novecojam ento gadu garumā, ik reizi kā tiekamies (to pašu viņš saka par mani)- ir pilnīgi tāda sajūta, ka viņš i šodien ir tas pats 19gadīgais jauneklis, kuru es pirmo reizi ieraudzīju savos 14,
...pirmais, ko es par viņu nodomāju un viņam dzirdot, skaļi vārdos izteicu, bija:
"Ārprāts, cik Tu esi līdzīgs manam tētim,...Tavs acu skatiens un smaids, pat nerunājot par gaitu un stāju,...ir mana tēta!"
Visa mūža garumā mēs nekad neesam bijuši šķirti,...bet arī kopā mēs neesam bijuši.
Uz jautājumu: vai esmu darījusi visu, lai būtu bijis citādāk?,...godīgi varu atbildēt, ka es neesmu darījusi tā dēļ neko-
jaunībā par iemeslu tam bija mans jaunības maksimālisms, atrunas par laika trūkumu pilnībā ziedojoties dejošanai un vēlme iegūt izglītību, kā arī egoisma vadītā, pārlieku kaprīzā lepnība, kas tika iekrāmēta čemodānā uz Tālajiem Austrumiem,
pēcāk karjera, vēlāk bizness, atbildība par ģimeni un bērniem,...tad darba iespē
2021-11-28
knopiene Chiri; Kāpēc sievietes50+, jaunākas reti? Pats izdomāt nevari kāpēc? Sieviete 50+(varbūt citām ir arī citi iemesli), bet daudzām tas ir laiks, ka bērni izauguši, nu var padomāt arī par sevi. Kurš tad jūs gribat sievieti ar bērniem? Tas taču jums traucēklis, tad nu sievietes gaida, ka izaugs bērni, cerot padzīvot arī sev, bet tad izrādās, ka tāda paša vecuma onkuļi viņas uzskata par vecām. 2021-11-28
Felde
Manuprāt,viss atkarīga no tā,ar ko esi kopā,vai ir veicies atrast savu...cilvēku.... Vienmēr esmu teikusi,jebkurās attiecībās ir jāiegulda...darbs,fantāzija,izturība,bet na tā,ka to otru bakstītu-redz es to un šito ..bet tu neko. Tas ir abpuseji,un par to nerunā,ieguldijums nav izmērams! -un uz vēdera nav jālien,lai izpatiktu!Viss beidzas tad,kad tas otrs ir mazsvarīgs! Un pie tā vainīgi ir abi!
......18.40 .....vīrieši ap 30mit,jau ir uztaisijuši pa kādam bērnelim...apdedzinājušies,un aizmukuši...-tad nu brīvie ērgļi-lidinās...
....Sieviete,ap 30mit....laidusi pasaulē pa bērnelim.....pamesta viena.vai aizmukusi....cinās ar izdzīvošanu,skolo bernus...un tad,ap 50mit-ir brīvas...var veltīt laiku un resursus sev!!!!
2021-11-28
kvarts Svarīgāks būtu bijis jautājums, ko esi mācijies no iepriekšējām attiecībām.... un vai vispār cilvēki gatavi attiecībām vai vienkārši meklē iespēju piepildīt savas ambīcijas.... 2021-11-28
VECA_PIEPE jautājuma autora komentārs
^ turpinot #18:57
...tad darba iespējas Skotijā...
Kā būtu bijis, ja būtu un vai vispār būtu bijis? Nezinu!
Zinu tikai to, ka egoisms nekad nav bijis, nav un nekad arī nebūs sabiedrotais attiecību veidošanai.
(personīgā pieredze)
2021-11-28
jozolsen
Vārds ATTIECĪBAS, nav radies no krivu valodas otnošenije- attieksme!! Pilnīgi cita doma un tāpēc sanāk vāvuļojumi..
Latviešu valodā ir KOPDZĪVE!! Kopā dzīvot.
2021-11-28
fargo(2021-11-28 19:36)
"veiksmīgas"...
gadiem ejot, es labi sapratu vienu no atziņām - izskatā nedrīkst būt kompromisu.
paskaidrošu.
vai es biju bērnudārzā, vai skolā ...
nākamās atbildes
Atbildes 1 - 20 (kopā 78) | nākamās |