Vai ir dzīve bērniem?

Bērnudārzs.- Kāds apgalvos, tas bija burvīgs laiks, tomēr lielai daļai tas ir traumatisks brīdis. Tevi aizved prom no ģimenes un uz garu dienu atdod pie svešiem ļaudīm pie pretīga ēdiena, smirdīgām sabiedriskajām telpām, brēcošiem un puņkainiem sīčiem, kuru priekšā tev nav nekādu privilēģiju.
Skola.- Skolotāji un skolnieki, kuru izdarības nekomentēsim, viss ir piespiedu kārtā un turpinās ilgas un garas astoņas stundas dienā. Sabiedrība šo eksikūciju ir nostiprinājusi ar likumu un atļaujas uzdot kā milzīgu dāvanu, tā vietā ,l ai godīgi atzītu, ka tā ir socializēšana , kas realitātē ir refleksu iedzīšana tieši tāpat, kā Pavlovs savam sunim, un jaunu nodokļu maksātāju rindu papildināšanas akcija.
Un tā līdz 18.
Nu kā, bērniem ir dzīve?

Tessa  protams, ka nav hobijs, jo daudzi cilveki parkapj pari savam nebušanam, lai kas tas butu un veiksmigi soljo talak, nevis vaimana pie 2st gariem video (vispar, kuram nav žel teret laiku kka tada skatišanai?) un apkrauj štrausiem savu it ka zaudeto berniibu un jauniibu.
cik neinteresantai ir jabut dziivei, lai turetu atminja nepatikamo un vainotu citus visu savu mužu?
un kapec neviens neatceras dienestu padomijas armija? tur jau vispar mammam matiem japaliek stavus, ibo delu armijas laiks ir migla tiits. Reglaments, učebkas, dedovšina, gubas, akdies. Visi dziivi? :)

AivarsN  Kamēr bērnus audzināja tikai ģimenes, pēc vislabākajām senajām tradīcijām, atšķirt labo no ļaunā, dzīvot saskaņā ar dabu un pasauli kopumā, tikmēr visa sabiedrība bija ar augstāku morāli. Tagad sabiedrība pakāpeniski pielāgojas noziedzīgās pasaules principiem un morāli grimst. Izzūd tādi jēdzieni kā dzimtene, dzimta un tās tradīcijas, patriotisms. Cilvēkus pārņēmis egoisms, vienaldzība pret apkārtējo vidi, savu tautu, valsti, vecākiem. Tāpat kā žurkas, klīst pa pasauli barības meklējumos un iznīcināt katru konkurentu, vai savādāk domājošo, tai vietā lai apvienotos un sadarbotos, kā tas raksturīgi saprātīgām būtnēm. Vai tas nevienam nešķiet aizdomīgi, ka cilvēkus nemitīgi cenšas pielīdzināt dzīvniekiem, falsificējot visu civilizācijas vēsturi? Normāli taču būtu izkopt un attīstīt tieši labākās cilvēciskās īpašības, nevis dzīvnieciskos instinktus, kā tas notiek tagad?

DanaL  Sistēmu var vainot un pilnveidot bezgalīgi. Un pareizi. Lai neguļ uz lauriem, bet attīstās. Gan vertikāli, gan horizontāli.
Bet kāda ir alternatīva? Pielikt katram bērna kādu īpašo Skolotāju? Kas tās par grāmatām, ar kuru palīdzību 1 gada laikā pašmācības ceļā tiek apgūts tas pats kas 10 skolas gados? Ja tā, tad uz priekšu. Skola kā tāda valstij ir ekonomiski ļoti neizdevīga, varbūt tiešām jāattīsta šis virziens?

Cerinju_Peeteris  sveiciens no Tessas AivaramN

Aivar, ko tu te lej bulšitu par dzimtam un patriotismu? Kad Latvija palika par Latviju, kad radas jaunlatvieši, cik bija turiigo zemnieku-latviešu kaut vai 18. vai 19.gadsimta? parsvara visi bija dzimtcilveki kadiem baroniem vai muižniekiem, tos tirgoja, tie kalpoja un izdziivoja, kadas dzimtas, ibio? manas vecasmammas tris berni katrs uz savu pusi aizgaja, vecakais dels pirmaja pasaules kara, meitas uz dažadam gimenem stradat, nekad muža vairs nesatikas, jo izveidoja savas gimenes, mašinu toreiz nebija, vai zinies, lai triektos uz 200km attalajam majam. Zirgus turet ar nebija tik turiigi, dels ta arii palika par karaviiru, ar dienesta dzivokljiem, legeros nošauts.
dzimtas ka tadas vairak vai mazak saka veidoties 20-tajos gados, ij to nepaspeja iesaknjoties-izplesties, jo tika izsutiitas vai emigreja. beidz murgot tak reiz.

[publicētie teksti neatspoguļo rekoleegjijas viedokli :D]

DanaL  AivarsN. Atcerējos vienu puišeli, kuru atveda uz bērnudārzu 4-5 gadu vecumā, un kurš pirms tam tika audzināts "labāko senču tradīciju" garā.
Kad ēdienreizēs viņam kkas negaršoja, trauki gāja pa gaisu ar visiem ēdieniem un necenzētu lamu pavadījumā. Dakšiņu pirms tam nebija redzējis, vārdu "lūdzu" un "paldies" viņa leksikonā nebija.
Tad nu briesmīgākās atmiņas no b/d laikiem saistās ar sēdēšanu viņam blakus ēdienreizēs.

elfu_mazulis  DanaL
"Sistēmu var vainot un pilnveidot bezgalīgi. Un pareizi. Lai neguļ uz lauriem, bet attīstās. Gan vertikāli, gan horizontāli."
Mēs principā runājam par vienu un to pašu. Tas, ko es cenšos pateikt, ka kaut kas slikts nav jāpieņem kā kaut kas pašsaprotams. Nav labie skolotāji un sliktie, izlaistie bērni. Tāpat kā nav sliktie skolotāji un labie progresīvie bērni. Patiesība ir kaut kur pa vidam. Un problēmas ir jārisina, par tām ir jārunā, nevis jāignorē un laimīgi jāpaziņo "vienmēr tā ir bijis, samierinies. mani sita un nenosita, tagad esmu krutais." A kādu varbūt nosita, vai viņš neizturēja spriedzi un izleca pa logu.
Agrāk skaitījās smieklīgi, ka cilvēki mašīnā sprādzējas. Tagad tā lielākajai daļai ir norma un aizbraucot uz to pašu Krieviju/Ukrainu ekskursijā par mani smejas, ka es sprādzējos. Kāpēc klusēt par nejēdzībām. Nevajag protams sastopot nejēdzību krist galējībā: vissirsliktikom

Cerinju_Peeteris  Tessai [kurai limits :)]
(1.) dzimtbuusjana Livoonijas teritoorijaa buutiski atsjkjiiraas no paareejaas impeerijas, jo iipasji peec Aleksandra I pakaapeniskajaam reformaam 19. gs. saakumaa kur Kurz. Igaun. un Vidzeme bija pilotprojekti peec kuru pieredzes naaca briivlaisjana visaa imep.; [Latgalē tb. Vitebskas gub. cita situaacija .. ] .. tomeer arii pirms reformas bija nemaz tik druuma aina jo vaacu muizja bija diezgan pragmaatisks uz peljnju ne [muizjnieku iipasjo] tiesiibu realizaaciju orienteets instituuts .. tostarp Rīgas un ne tikai iipasjaa situaacija ljaava aktiivajam lokaalajam elementam atbriivoties .. tostarp daudziem pietika turiibas arii izpirkties.. savukaart neaizmirsti briivo lokaalaa etnosa slaani [kjoninji un leimanji] kaa arii to ka dzimtbuusjana teritoorijaa reaali pastaaveeja saliidzinosji ljoti iisu briidi [no 16. gs pasjaam beigaam liidz briivalisjanai [klausju laikiem] proti nepilni 200 gadu ..
(2.) uzskatu ka tiesji dzimtbuusjana [ierobezjotaas tiesiibas paarvietoties] ir buutisks faktors kas izglaaba un saglabaaja latviesju kaa eventuaalas naacijas etnogjeneezi .. proti muizja maz iejaucaas savu ljauzju ieksjeejaa sociaalajaa dziivee jo iipasji tradiicijaas un valodaa .. protams protestantisms vareeja izraadiities likteniigs etnogjeneezei tiesji kulturaalaa aspektaa tacju te uz vietaam to lielaa meeraa kompenseeja vaacu romantisms un apgaismiibas humaanisms kaa interese par tautas kultuuru..
(3.)Par beernudaarziem un skolaam :D cilveeks ir sociaala buutne .. gjimene parasati ir stagneejosja un konservatiiva instituucija [vecmaaminju faktoors] .. ja beerns neieguus sociaalo pieredzi .. tad reaalajaa dziivee vinjam nebuus daudz izredzju kaut vai izdziivot kur nu veel pakaapties pa soc. kaapneem .. visa taada maajmaaciiba un audzinaasjana nosleegtaa sabiedriiba [gjimenee] tikai atsevisjkjos gadiijumos nerada sociaalus izdziivot nespeejiigus indiviidus .. proti ir jaabuut kaut kaadam liidzs

Cerinju_Peeteris  * .. proti ir jaabuut kaut kaadam liidzsvaram starp gjimens buuri un pasaules plasjumu :D

Geisha  Mana agrā bērnība pagāja pie vecmammas ar aitām, govīm, ravēšanu un siena ārdīšanu. Pilnīgs fui. Runāju latgaliešu izloksnē, bet skolā bija jāiet Rīgā. Pirmajās klasēs bija grūti. Vēlāk adoptējos. Savas meitas gan vedu uz dārziņu, bet tā ka pati strādāju b/d par medmāsu tad meitas bija izredzēto kastā. Izrādās, ka viņas savus grupiņas biedrus šantažēja, ka ja kāds viņām darīs pāri tad viņas man sūdzēsies un mamma tad viņiem taisīs sāpīgu šprici. Man patika kad bērni gāja skolā. Viss kārtībā, organizēts. Taču brīvlaikā bija problēmas, jo maniem bērniem vajadzēja visu vasaru nīkt Rīgā, tā kā lauku ekzotikas vairs nebija. Un vispār gan bērnu dārzā, gan skolā ir interesanti. Visādas palaidnības var ar draugiem izštukot.
Vienreiz pēc skolas atnācām pie klases biedrenes un izdomājām olas mest pa logu ārā un trāpījām vienam vecim taisni pa pļešku ar to jēlo olu. Oi, kas par skandālu bija... vairs tajā mājā mūs neaicināja. Vispār skolā bija forši. Man patika. Māsu skolā gan mani ātri "ielika rāmjos". Vairs nekādas bastošanas, nekādu blēdību. Un labi vien bija.

ketija64  Bērnībā man sķita ,ka mana dzīve ir ok. Man bija sava pasaule,pārsvarā dzīvoju tad vai nu pie omes vai krustmātes. Kad sākās skola ,sākās problēmas,jo nemācēju dzvot barā,tomēr pamazām pieradu.Biju loti gudra ,jau 1.klasē mācēju lasīt 3 valodās,zināju daudz dzejoļu,labi rēķināju utt. Apnika, ka skolā jāklausās to ko jau zinu un taisni jāsēž :)). Sāku runāt pretī skolotājiem un kā pusaudze jau biju ļoti nepaklausīga,ar šodienas prātu saprotu ,labi. ka no skolas neizslēdza:)) Iespējams tāpēc tā, ka iztrūka bērnudārzs,kā posms bērnībā.

CoCoSan  Ja bērni būtu tagad, sēdētu mājās un audzinātu līdz skolai. Tajās mazo bērnu kolonijās bērniem psihi lauž svešas bābas.

nazis  Nav bērniem dzīves! Nezinu, kā ir bērnudārzā, tur varētu vēl būt ciešami. Taču pēc tam bērnu iesēdina uz 12 gadiem skolas solā, augošam bērnam nedabīgā pozā. Šajā laikā daba paredzējusi bērnam kustēties, skriet, rāpties, diet un kūleņot, bet viņam nekustīgi jāsēž un tik vien kustību, kā ar pirkstiem taustiņus klabināt.
Kā viņi pēc tam veselīgi visu dzīvi nodzīvos ar saaugušām locītavām, tas nevienu vairs neinteresē. Bet tas ķermenis ir viens visai dzīvei.

Momo  Ir forši, ja kāds var sev sist uz pleca un teikt, ka viss bija ideāli. Ar šodienas prātu es saprotu, ka daži no maniem tarakāniem ir bērnībā piedzīvotais mobings bērnudārzā un skolā. Jā, iemācījos par sevi pastāvēt, bet tas noteikti traucē šādās tādās attiecībās un pieņemt pareizos lēmumus šur tur. Saprotu, ka dzīve nav rožu dārzs, bet es labprāt bez tām bērnības traumām būtu iztikusi. Nedomāju, ka būtu gļēvāka un nevarīgāka. Drīzāk tas mēdz iegriezt un tieši tāpēc esmu ne tik pārliecināta par sevi.

riebekle  Tas, kas ar mums notiek, norūda un dod pieredzi. Arī sliktā pieredze reizēm izrādās laba un noderīga. Viss laikam ir balstīts mūsu pašu attieksmē pret apkārtējo pasauli un lietu kārtību. :)

AivarsN  Kāpēc mūsdienas vienmēr tiek salīdzinātas tikai ar pēc okupācijas laiku? Tieši tāpēc jau tika pilnībā pārrakstīta vēsture, nodedzinātas bibliotēkas un sārtā sadedzināti visi iepriekšējo zināšanu glabātāji. Tieši tāpēc tiek izsmietas un aizliegtas Vēdas, nogalināti cilvēki, kuri atmasko šo noziedzīgo okupācijas sistēmu un nes cilvēkiem īstās zināšanas. Lai tikai nebūtu ar ko salīdzināt. Tikai tāpēc tā pasaciņa par senci pērtiķi un ka tikai tagad esam sasnieguši kaut kādu attīstību un labklājību un tālāk būs arvien labāk.
Patiesībā, tikai 13.gadsimtā okupēja Eiropu un piespiedu kārtā ieviesa kristietību. Bet Sibīriju, kā pēdējo vēdiskās civilizācijas centru, okupantiem izdevās iekarot un iznīcināt tikai 1775. gadā. Pirms šīs tumsas spēku okupācijas, visa Eiropas un Krievijas teritorija bija vienota vēdiskā civilizācija. Cilvēki nepazina ļaunumu, nekaroja savā starpā, attīstījās kultūra un māksla. Kāpēc skolās nemāca īsto vēsturi, no cik augsti attīstītas civilizācijas, kāda tā bija kad ieradās uz šīs Zemes pirms 610 tūkstošiem gadu, galaktiskajiem parazītiem, 40 tūkstošus gadu laikā, pakāpeniski izdevās novest līdz dzīvnieku līmenim? Nav pieejamas šīs zināšanas? Kādas muļķības! Mongoļu - Tatāru jūga izgudrošana, lai slēptu īstos notikumus, jau sen ir atmaskota, taču oficiāli to atzīt nesteidzās. Nāksies vien pieņemt šo nepatīkamo patiesību, ka vēl joprojām atrodamies okupācijā no 13. gadsimta un varas nomaiņa starp vāciešiem, zviedriem, krieviem un pat neatkarības iegūšana, bija tikai okupantu organizētas fikcijas, kam bija pavisam citi mērķi. Bet tas jau ir garš stāsts.
Miljoniem cilvēku visā pasaulē ir apzinājušies šo patiesību un cenšas izrauties no parazītiskās sistēmas ietekmes. Viņi apvienojas dažādās kopienās, audzina un skolo savus bērnus, kā tas pieklājas brīviem cilvēkiem, nevis sistēmas vergiem.

Cerinju_Peeteris  AivarsN :D cik noprotu Tevi mazinju Zoodaarzaa nokjeera peertikjis :D atveera galvu [avotinjsj veel nebija aizaudzis] panjeema karoti samaisiija saturu paostiija pagarsjoja un tomeer noleema neest :D
Taa nu Tu dziivo ar putru galvaa un karotes kaatu starp auseem :D

neko  Tāda neliela piebilde par visu to apcelšanu, kaušanos utt. Ja bērns mājās ir vienīgais, viņš protams ar to nesaskaras, bet citādi viss tas pats notiek arī mājās. Ja bērnu ir vairāk par pieciem starp viņiem gandrīz ar garantiju vienmēr būs kāds apceltais.
Gribās pajautāt - tiešam nevienam brāļu un masu nav? Bērnībā nekad nekādu konfliktu nav bijis? Ne reizi nesat izkāvušies?
Savukārt stāsti par to, ka labi vecāki neko tādu nepieļauj ir ilūzijas. Vienkārši ir vecāki kas par šiem konfliktiem uzzin un ir tādi kas neuzzin.

Letija  Es tomēr nedomāju, ka viss labais rodas no kaut kādiem kautiņiem vai pazemošanām skolā.
Ko nozīmē pastāvēt par sevi? Nezinu.
Maniem bērniem nebija tādu problēmu. Viņi vienkārši draudzējās, mācījās un izbaudīja skolas dzīvi.
Bet bija kāds arī, ko klasē apceļ. Un tas nemaz nav forši. Galīgi nē. Kur tur var saskatīt kaut kādu rūdījumu turpmākai dzīvei - nesaprotu. Kaut kādu iedragātu pašapziņu - gan.
Un tad tie bērni, kuri skolā nav izjutuši apcelšanu, un viss viņiem tā viegli padevies - tie tagad dzīvē ir kaut kādi neveiksminieki, kas nekam netiek pāri?!
Nu, nav taču tā!
Problēma sakņojas ģimenē, bet bērniem jācieš - jo nav bijušas pilnvērtīgas attiecības ģimenē, vecāki nav izglītojuši savus bērnus (VISPUSĪGI!), nav socializējuši (ceļojumi, regulāras tikšanās ar radiem, draugu ģimenēm, pulciņi, sporta nodarbības utt.).
Un tā visa nav.
Jo - vecāki dzērāji, piemēram, vai ģimenē viens vecāks, paši neizglītoti - nav, ko bērnam iemācīt.
Un tad viņš nonāk skolā tāds maziņš, saspiests, neatvērts.
Un tagad sitiet viņu! Ne jau tiešā nozīmē vienmēr, bet nu, vienalga - sitiet, dauziet, lai viņš izaug par cilvēku.
Ja izdzīvo.
Nu, nenormāli kaut kā tas viss ir. Ļoti, ļoti mežonīgi. Un tas NAV obligāts priekšnoteikums cilvēka rakstura kaldināšanā. To vajadzētu saprast.
Un sākt ar sevi, resp., vecākiem piedomāt par savu dzīves veidu un to, kādu viņi nodod savu atvasi sabiedrības (jā, nežēlīgās) rokās!

Līdzīgi jautājumi
Uzdot jautājumu
Iepazīšanās internetā Vēlies iepazīties vai meklē draugus? Iepazīšanās internetā - viss par iepazīšanos internetā, atsauksmes, padomi, kā arī plašākā iepazīšanās sludinājumu datu bāze. www.iepazisanas-interneta.lv
Kontakti: info@jautajums.lv | Lietošanas noteikumi
jautajums.lv sadarbojas ar iepazīšanās portālu oHo.lv.
© 2010
Lietojam sīkfailus, lai personalizētu saturu un reklāmas. Sapratu