Vai ir dzīve bērniem?

Bērnudārzs.- Kāds apgalvos, tas bija burvīgs laiks, tomēr lielai daļai tas ir traumatisks brīdis. Tevi aizved prom no ģimenes un uz garu dienu atdod pie svešiem ļaudīm pie pretīga ēdiena, smirdīgām sabiedriskajām telpām, brēcošiem un puņkainiem sīčiem, kuru priekšā tev nav nekādu privilēģiju.
Skola.- Skolotāji un skolnieki, kuru izdarības nekomentēsim, viss ir piespiedu kārtā un turpinās ilgas un garas astoņas stundas dienā. Sabiedrība šo eksikūciju ir nostiprinājusi ar likumu un atļaujas uzdot kā milzīgu dāvanu, tā vietā ,l ai godīgi atzītu, ka tā ir socializēšana , kas realitātē ir refleksu iedzīšana tieši tāpat, kā Pavlovs savam sunim, un jaunu nodokļu maksātāju rindu papildināšanas akcija.
Un tā līdz 18.
Nu kā, bērniem ir dzīve?

riebekle  neko, nevajag 5 bērnus ģimenē, pietiek ar diviem. :D Brāļu/māsu konflikti ir vienmēr, lielāki vai mazāki, nozīmīgāki vai nenozīmīgāki, bet ir. Un tas ir normāli, arī priekš vecākiem. Neviens nepiedzimst ar gatavu "ideālais tētis" vai "ideālā mamma" programmu iekšā, viss notiek, ņemot vērā savu pieredzi, domas, iespējas un emocijas.
Tāpat jebkurā vidē, kur būs vairāk par vienu personu, būs kaut kāda pierīvēšanās un kaut kādas savstarpējas salāgošanās.

Amy  Raibi gāja, amni sita pat skolotāji P; bet piederēju pie tiem, kam ir olimpiāžu rezultāti

AivarsN  Dažiem, trešo daļu mūža nosēžot skolas solā, sistēmas uzkarinātie makaroni tik stipri turās uz ausīm, ka nekādi vairs nav dabūjami nost. Daudz vieglāk ir cilvēku piemānīt, nekā pēc tam pārliecināt, ka viņš ticis maldināts.
Ir nomainījušās daudzas paaudzes un tāpēc rūpīgi glabātās viedo senču zināšanas un pieredze, pakāpeniski ir zaudētas. Tāpēc nav brīnums, ka daudziem vecākiem nav nekādas saprašanas par bērnu audzināšanu un tāpēc to pilnīgi atstāj mācību iestāžu ziņā. Sevišķi tas izpaužas dažu pēdējo paaudžu laikā. Tas ļauj sistēmai brīvi manipulēt ar bērnu prātiem un panākt jeb kuru rezultātu, lai cik arī briesmīgs un degradējošs tas būtu.
Tikai vecāki paši spēj glābt savus bērnus no sistēmas zombēšanas. Internetā var atrast ļoti daudz noderīgas informācijas, kā un kāpēc tieši tā jāaudzina bērni, lai viņi kļūtu par brīviem, radošiem, pilnvērtīgiem cilvēkiem, nevis noziedzīgās sistēmas apgreidotiem vergiem.

Eiropija  materiāli nekā netrūka. psiholoģiski trūkt bija aizliegts:) audzināšana paredzēja neierakstīties pūļa psiholoģijā. nekad neiesaistīties pūļa organizētās glupībās.
vienu lietu gan mēs forši izdarījām, bet tas bija kādā 1. klasē. vispirms izpeldējāmies 3 m dziļajā karjerā, pēc tam uzkodām ķiti no jaunceltnes, kas atgādināja košļeni un finālā pavizinājāmies ar liftu (6-7 purni ar reiz)

saulite34  Tāpēc nav brīnums, ka daudziem vecākiem nav nekādas saprašanas par bērnu audzināšanu un tāpēc to pilnīgi atstāj mācību iestāžu ziņā. [c]


Tādas konkrētas pareizas audzināšanas nemaz nav un ,ja tāds AivarsN un viņa bērni būtu brīvi ,radoši un pilnvērtīgi cilvēki,tad viņam te caurām dienām nevajadzētu murgot visādas muļķības.

anis  Kuru priekšā tev nav nekādu privilēģiju-vai tā nav lielākā sāpe šādā nostājā? Bērni ir dzīvelīgi, parasti pozitīviski noskaņoti,kamēr pieaugušie to nesapurgā... Bet ko darīt-turēt ietītu pēlī un barot ar zondi? Bērniem ir jājūt,ka mugura ir piesegta- ziepēs būs kāds nekāds atbalsts,bet visumā sities pats. Patstāvīgie arī sistēmā paliek patstāvīgi... Nelieli puni bērnībā novērš iespējas rasties lieliem vēlāk...

uzplanaledus  Es bērnudārzā neesmu gājusi, vecāki prata izgrozīties ar darbu, lai varētu palikt mājās.
Skolā biju teicamniece, 1. klasē vispār nebija, ko darīt. Un tā kā biju labā skolniece, tad neviens mani neapbižoja, jo norakstīt mājasdarbus taču no kāda vajadzēja. Reāli jutos aizsargāta ar to, ka man ir laba galva. Un tieši tāpat es biju iedomājusies, ka labi ies maniem bērniem.
Bet, tā nebija. Es laidu viņus bērnudārzā, kur dažas lietas tiem patika, bet pārsvarā nē.
Raudāšana sākumā bija ikdienišķa lieta. Protams, pierada beigās, bet tas nebija viņu jaukākais dzīves posms. Arī skola stipri atšķirās no tās, kādā biju gājusi es.
Es laikam nepiekritīšu tam, ka tas viss palīdz turpmākajā dzīvē. Visādas ņirgāšanās un izstumšanas, cīņa par savu vietu grauj pašapziņu. Paiet kāds laiks, kamēr to atgūst.
Kamēr saprot, ka ne vienmēr dzīve jādzīvo kā cīņa.
Ka to var darīt citādi.

Napoleone  Klaigula - vienreiz trijatā piesit un "skola rokā", vairs nesitīs, protam, ja zemi neēd un par savu taisnību gatavs nosprāgt, aci pret aci! Toties tagad bērnus čmorī pa visu pasauli - jūtūbē, sociālos tīklos, nabagu vecāku bērns ir vnk aiz borta, viņam kedas un visa pārējā kloze ir no citas pasaules... narkotikas, sekss, alkohols - viss, kas bērna psihi saboja uz mūžu - visu pārdot "labvēlīgā valsts" un stulbie vecāki... ko labu gūst, mācās bērns šodien vispār sabiedrība, kura vnk izmirst fiziski, morāli un garīgi?

ube  Bērnu audzina ģimene. Tur arī ieliek ko drīkst un ko nedrīkst. Stingrību, cieņu un māku darīt lietas.
Autoram iesaku pastrādāt skolā, lai acis atveras. Patreiz ir tāda iespēja "misijas" ietvaros. Lai izdodas.

Felde  Mans viedoklis,neiedzillinoties citu komentos.
...esmu par ggimeni,saikni starp bernu un vecaakiem. Pati negaju darzinnaa,ari mani berni to nav darijussi! Skolas gaitas saakaas ar 6gadniekiem. Esam izaugussi,ir izglitiba,biznesinni...un Nav saccakareta psihe! Ar sso domaaju beernu stiepssanu...agrajaas rita stundaas uz darzinniem! Stresu,lai bernu pamodinatu,passiem uz darbu jaataisas,diena saakas stresaini! Tad slimossanas,vecaakiem kavets darbs,paarmetumi no darbadeveeja.Klaigaassana,neapmierinatiiba,slimibsa,kopaa vairs kaa ggimene,pat neprot uztureeties! Ko velejos teikt?-nogruuzz bernu,un katram sava dziive! Lai audzina sabiedriiba,skola... vecaaki,biezzi vein,dziivo savu dziivi,un vaino visus,tikai ne sevi,ja izaug sabiedriibai nevajadzigs cilveeks!
Te gan piebildissu-ssis murgs,ir valstiskaa liimenii! Ir nacies runat ar audzinaatajam, daudz negatiiva,kas kaitee berna psihei. Nu man ir zzeel bernu,kurus jau no gada vecuma staipa pa pasauli! Jaa,vinniem ir atnnemta berniba! Ja mums ir beerni-mees passi vinnus audzinam,nevis nogruuzzam citiem,lai nonnemtu no sevis atildiibu! Protams ir ieguvumi,kas tik lloti nepieciessami berna attistibai!

veejasuns  18:23
Vai ne. Cik nav dzirdēts, ka jāatpūšas no bērniem. Tas esot normāli. Nu, nu.
Nez, ko teiktu otra pusīte par šādu atpūtu no sevis.
Cik daudz ir "sastrādāts" neapzinoties, apziņas tumsībā!

Tessa  kaligula, bus man iespeja vismaz paintereseties, cik maksa tava izpratne "dargs mobilais" :DD ieiešu lmt vai tele2 vai vel kur tur.
zabaki gan man hroma, uzpustas jakas vieta metelis, kalaidzivot, kalaibut :DD

te nu tu arii paradiiji savu luzerismu, un nekadas skolas vai agrie riiti darzinjos tam nav pie vainas. vienkarši cilveks PA ljoti labi sevi parada, vai vispar dziive vinjsh ir uz kko spejiigs. Kuzņecova trauka manna putru tev ar neredzet, ibo viss augstak minetais par to liecina. Skola tadus dauziija, ja. bet vajadzeja jau toreiz izdariit secinajumus.
Aivar, kur ir tavi berni no daudzam sievam? tu vispar atceries vinju dzimšanas dienas, dzimto tradiciju nesej? :)

veejasuns  Tessa tesa un notesa.
Laiks *kļičku* mainīt!
(coffee)

Felde  18.55 jaa... tiessi ssii fraaze mani mulsina! Arii audzinatajas saka- prakse-vecaakiem atvallinajums,beerni-daarzinnaa! Beernus iznnem pedeja minuutee,pirms 19tiem.... Saprotu,ka musdienu berni ir aktiivi,tomeer,mees pasi vinus taadus pataisam,ar savu stresu! Zzel to mazullu,kiri pat nesaprot,ko vecaaki viniem nodara.....

Piparkuka  Kāpēc laiks "kļičku" mainīt?! Viss ideāli pateikts, sevišķi pašā pirmajā komentārā par skolu.
Normāls (normāls!) bērns/cilvēks visur jutīsies normāli. Darbā tagad mums arī neviens blakus nesēž un mamma vai tētis nenāk mūsu vietā aizstāvēt/strādā. VISS ir pašam jāizdara. Psihe, iekšējais stāvoklis, varūt horoskops vai sazin kas- gēni- un tu esi tieši tu.
Apcēla, ok, kāds aiz matiem rāva, kaut kur aizķērās kleita uz sētas, glupības darīji skolā, nebiji tik kruts, baidījies uzstāties auditorija sprieksā. Nu un?! Tas bija foršii.....Tas bija pat izcili forši, jo bija bērnībā un jaunībā!:)

Par mūsdienu Latvijas skolām un to, ka skolēni var bļaustīties stundās, neklausīt un mammas nāk un izsaka pārmetumus skolotājiem, jo viņu bērns redz saņem sliktas atzīmes (jo nemācās un ir id....)- piekrītu! Pilnīga izlaišanās un totāli savādāk vajadzētu.

Taču. Maziņā meitiņa iet bērndārziņā- ļoti jaukas lietas iemācās un ir draudziņi visādi. Lielākie bērni beidz skolu šogad un jau ir apzinīgi, strādā un pat mācās.
Tā ka- ir ok. VISS no paša "iekšām" atkarīgs.

P.S. Interesanti, kas notika 1775. gadā un tieši kuri tie ir??!!: "Bet Sibīriju, kā pēdējo vēdiskās civilizācijas centru, okupantiem izdevās iekarot un iznīcināt tikai 1775. gadā." hmmmmm

CoCoSan  "Normāls (normāls!) bērns/cilvēks visur jutīsies normāli."

Kura ta gudriniece šito uiņu izdomāja? Un kas ir tie pestītāji, kas normai standartus uzstāda? Tā sauktie normālie ir pelēkā masa pelēkās masas atražojums???
Ja bērns kopš embrija stāvokļa ir personība, viņš viemēr būs NE-FOR-MĀTS, jo sevišķi visnežēlīgākajā vidē- starp bērniem.

A kas ta ir tie normālie?? Normālie ir tie, kuri kopš dzimšanas atradušies vidē, kur laipo, melīgi runā, melīgi domā, klusē kur jākliedz aiz netaisnības, izliekas ka neredz ļaundarību, lokās kur jānostāv. Tākā tākā. Šodien es kaņešna ar asinīs aizlējušām acīm uzšķērstu un izsmērētu pa sienām visus, kas bērnībā darīja pāri man un maniem bērniem. Naiva, un pārlieku godīga un lētticīga biju, ticēju feikajam normālumam un veikajai taisnībai.

uzplanaledus  Nevar nepiekrist CoCoSan.
Liecieties zem pātagas, piekrītiet, kad to negribiet darīt, būs mierīgāk, normālāk, bez liekiem konfilktiem, lojālāk. Bet, starp citu, iekšas var tam nepiekrist, var sākt protestēt, var neizturēt...un sākt slimot:(

andris170970  Bērnudārzā negāju.Skolā mācījos to kas mani tiešām interesēja,lai gan biju pat melnajā grāmatā.Divnieku un štoku ar piezīmēm gandrīz katru dienu.Kā noliku eksāmenus,pats īsti nesaprotu,lai gan nešpikoju.nemīlu špikošanu,jo uzskatu to par negodīgi iegūtām zināšanām,kuras nenes nekāda labuma.arī pa šai dienai daru darbu,kurš man patīk.Pārējos klausos ja runā ko prātīgu,ja ne,neklausos.Ja man nepatīk kas citos,tad tā ir mana-nevis tā cita problēma.Tā teikt-traktors dara savus darbus,mašīnas-savus,šujmašīnas-savus.Ja šujmašīna mēģinās darīt traktora darbus,traktors mašīnas un mašīna šujmašīnas-lejputrija vien sanāks.

veejasuns  19:20

*Kāpēc laiks "kļičku" mainīt?!*
Jautāju ar smaidu uz lūpām. Reizēm Jūs še dikti viens otru, it kā būtu uzkrājuši sakāmo kopdzīvē. :))
Tas jau ir visu raižu sākums, harmonijas trūkums. Tās dusmiņas un bailītes liek griezties kā sunim asti ķerot. Es ta´ zinu! :D

AivarsN  Vēl tajā laikā, kad pirmsskolas sagatavošanas klases jau bija obligātas, man tomēr izdevās pārliecināt skolotāju, ka pietiekami labi savu dēlu 1. klasei esmu sagatavojis pats. Teica gan, ja viņš netikšot citiem līdzi, atstāšot otru gadu 1.klasē. Skolotāja jau to nevarēja zināt, ka atšķirībā no saviem klasesbiedriem, mans dēls jau pirms skolas ir pats izlasījis visas bērnu enciklopēdijas, kuras toreiz bija nopērkamas, pazīst visus apkārtnē sastopamos augus, dzīvniekus, putnus un pat kukaiņus, pēc enciklopēdijām daudziem eksotiskiem dzīvniekiem iemācījies pat latīniskos nosaukumus, ar ko nošokēja savu skolotāju, kad bija ekskursijā uz zoodārzu. Skolotāja bērniem rāda : ,,Redziet, kāds tur zirneklis ar garām kājām!" Mans puika paskatās un saka :
,, Skolotāj, tas nav zirneklis. Tas ir tanis."
Diemžēl, viņa mamma drīz vien atrada jaunu čali un man vairs nebija iespējams turpināt audzināt savus divus dēlus. Viņi smagi pārdzīvoja, zaudēja interesi par mācībām. Skolotāja mēģināja pārliecināt māti, lai ļauj bērniem vismaz kādu laiku padzīvot pie manis, kamēr uzlabosies sekmes. Bet kur nu!
Labi ka pēdējā sieva daudz saprātīgāka. Nekad nav mēģinājusi noskaņot bērnus pret mani, bet gan tieši otrādi, ja pašai pietrūkst padoma, kā kurā situācijā rīkoties, prasa padomu, vai sūta dēlus pie manis, jo dzīvo netālu. Pateicoties tagadējām tehnoloģijām, lai gan divi dēli mācās Rīgā un pat mēnesi netiek mājās, caur Whatsapp zinu un redzu visu, kas viņiem jauns un aktuāls.
Vēl viena liela problēma skolās ir bērnu novienādošana. Bērni ar lielāku potenciālu, jeb augstāku evolūcijas līmeni sasniegušās dvēseles, ir spiesti pieskaņoties atpalicējiem, jeb jaunajām, iesācējām dvēselēm, jo otrādi taču nekas nesanāks. Rezultātā, viena daļa skolēnu ātri visu apgūst un tad garlaikojās, vai nodarbojas ar blakus lietām, kamēr ne tik spējīgajiem skolotāja pabeigs ieskaidrot, vai paši smagā cīņā būs paveikuši uzdevumu. Tādā veidā, spējīgākie b

Līdzīgi jautājumi
Uzdot jautājumu
Iepazīšanās internetā Vēlies iepazīties vai meklē draugus? Iepazīšanās internetā - viss par iepazīšanos internetā, atsauksmes, padomi, kā arī plašākā iepazīšanās sludinājumu datu bāze. www.iepazisanas-interneta.lv
Kontakti: info@jautajums.lv | Lietošanas noteikumi
jautajums.lv sadarbojas ar iepazīšanās portālu oHo.lv.
© 2010